amateur wielrenners amateur wielrenners
wielrennen
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Photoshop Vragen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    amateur wielrenners -> RTS topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A.Schleck fan
Verhalen moderator


Geregistreerd op: 14 Jan 2009
Berichten: 10
Woonplaats: Curaçao

BerichtGeplaatst: 15-01-2009 01:02:12    Onderwerp: Photoshop Vragen Reageren met citaat

Als je een vraag hebt over Photoshop hebt maar niet op het antwoord kan komen post je vraag dan hier. Medeforumleden of Rikkey en ik (Beiden Grafische Mods) proberen dan zo snel mogelijk antwoordt te geven. Misschien moeten wij je het antwoordt schuldig blijven. Ga dan niet zagen dat je vraag niet is beantwoordt. Wij zijn ook maar mensen Razz Een vraag wordt absoluut niet beantwoord en dat is: WAAR DOWNLOAD IK PHOTOSHOP? dit wordt niet beantwoord omdat het een iligaal programma is en dus niet mag worden getoont. Via PB mag dit wel maar verwacht niet altijd een antwoordt terug. Ook niet als je zeer ongeduldig bent. (Ik ben zelf ook wat aan de ongeduldig kant maar ik probeer me te beheersen)

Er zijn wat standaard vragen waarop ik maar meteen antwoord geef Wink
Waar kan ik nieuwe text voor PS vinden?
Dit kan gebeuren op www.dafont.com

Hoe kan ik de text dan in PS krijgen?
Je moet de text eerst downloaden. Dan bewaar je hem ergens waar je hem gemakkelijk kan terug vinden. Je unpackt hem en kopieert de text naar My Computer/c:/WINDOWS (als je een ander programma hebt op die map klikken)/Font dan sla je hem daar op en opent PS.
Opgelet! Dit werkt niet als je PS al hebt aanstaan. Je moet PS dan weer afsluiten en vervolgens weer opstarten

Wat zijn textures?
Textures zijn extra dingen die je in je creatie kan zetten voor effecten. Je moet dan wel wat met de opties en de opacity spelen.

Waar vind ik deze textures?
Je kan ze later terug vinden bij ons in het Grafische hoekje. Voorlopig moet je het doen met de textures van www.soccer-graphics.nl hier moet je even een acount aanmaken en je kan de textures gebruiken. Je kan ook naar www.player-art.com gaan daar een acount aanmaken en je textures zoeken. Als je echt heel graag textures wilt hebben voordat ze op deze site worden gezet kan je mij PB'en.

Hoe krijg ik een border/stroke om mijn creatie?
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Ik gebuik deze:
Maak een nieuwe layer.(Ctrl+Shift+N) Dan ga je naar Image/Apply Image. Je gaat dan naar Edit/Stroke. Je kiest een grote uit (...px) en je kiest een kleur.(Meestal zwart/Wit/Grijs)

Waar vind ik tutorials?
Daar zijn verschillende site's voor. Zoals www.soccer-graphics.nl en www.player-art.com. Op dit forum hoef je het niet te verwachten maar je hebt wel kans dat het gaat komen. Bij soccer-graphics.nl moet je wel 20 berichten hebben als je hun tutorials wilt volgen. En je kan niet gaan spammen anders wordt je geband. Daarom is player-art.com een aanrader. Ze hebben alleen een nadeel en dat is dat alle tuts in het Engels zijn. Als je niet zo goed Engels kan heb ik hier een vertaal programma: http://babelfish.yahoo.com/ Dit programma heeft een nadeel en dat is dat het alles precies vertaalt een sommigen woorden niet kent.

Wat zijn tutorials?
Tutorials zijn hulpjes bij het maken van sign's/Ava's. Je leert de effecten goed gebruiken en je kent dan de kneepjes van het vak. Als je veel tutorials hebt gevolgd ga je bijna automatisch een eigne styl creëren als je iets zelf probeert. Erg handig dus.

Wat is een sign?
Een sign is iets wat je onderaan je bericht hebt staan. Bv: Je hebt een mooie sign van Kaka gemaakt en je wil hem showen. Dan zet je de link van je sign in je profiel bij Ondeschrift en klaar is Kees! Eigenlijk een extra Wink

Wat is een avatar?
Een avatar is ook een soort opvulling van je profiel. Dat is het plaatje aan de linkerkant onder je forum naam.

Wat is een Lay-out?
Een lay-out is erg handig bij een verhaal Wink
Je kan dan in die lay-out je verhaal schrijven waardoor het iets extra's geeft.

Wat is een header?
Als je het onhandig vind om met een lay-out te werken kan je ook een soort banner boven je verhalen stukjes zetten.

Wat is een userbar?
Een userbar is een soort kort strookje waarin Bv staat: Manchester United fan! Een soort klein fan balkje Wink

Ik hoop dat zo al een paar vragen zijn beantwoord zoniet stel je vraag maar in dit topic![/i][/b]
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    amateur wielrenners -> RTS topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum